Lage et retur oppdrag

For å produsere et retur oppdrag går du frem på samme måte som om man skal lage et nytt tur oppdrag, men man velger et retur fraktalternativ i stedet for et tur fraktalternativ via linken "Endre produkt".

2017-10-13 09h29 53

Cargonizer vil snu partene korrekt, så mottaker av returetiketten legges inn som "Mottaker" i Cargonizer. 

2017-10-10 13h05 41

Tips: Kunderegisteret ditt i Cargonizer inneholder mest sannsynlig allerede mottakeren din av returetiketten da mottakeren er lagret ved opprettelse av tur oppdraget, så søk gjerne opp kunden via søkefunksjonaliteten i "Navn" feltet ved å skrive inn deler av navnet for så å klikke på forstørrelsesglasset eller trykke på Enter/Linjeskift på tastaturet.

 

Sende retur-etiketten per epost til kunde.

Om ønskelig kan man også huke av for "Send etikett på epost til mottaker".

2017-10-13 09h35 53

Når oppdraget overføres vil da mottakeren motta retur-etiketten til angitt epostadresse i løpet av få minutter. Denne kan mottaker skrive ut på sin egen A4 skriver, legge arket i en plastlomme og feste plastlommen på returforsendelsen slik at etiketten er godt synlig og lesbar.

 

Overføre oppdraget?

Retur-oppdraget må overføres til transportør på vanlig måte ved å markere forsendelsen og velge "Utfør" ved siden av "Overfør oppdrag" i oversikten over dine Usendte oppdrag.

 

 

 

Developer: Cargonizer API Documentation © Logistra AS   Øran Vest, 6300 Åndalsnes   Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.logistra facebook icon logistra twitter icon

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre bruksopplevelsen og for å kunne føre statistikk over våre besøkende.