Feilsøking DirectPrint

Ved problemer med utskrift, vennligst kontakt oss umiddelbart, gjerne per telefon ved hastesaker.


For å feilsøke DirectPrint, følg disse trinnene:
  1. Lokaliser DirectPrint-enheten, som er koblet mellom etikettskriveren og internettuttaket.
  2. Kontroller tilkoblingene: Etikettskriver --- USB-kabel --- DirectPrint (Logistra XXXX) --- Nettverkskabel --- Internett.
  3. Hvis DirectPrint ikke er tilkoblet internettet, kan du prøve å løse problemet ved å slå av og på strømmen. Strømkabelen er den ensomme svarte kabelen på langsiden, med en micro USB-kontakt. Etter ca. 30 sekunder vil DirectPrint forsøke å koble seg opp igjen på nettet.
  4. For å bekrefte at DirectPrint fungerer som den skal, se etter følgende indikatorer:
    • Rød lysindikator lyser på ene siden når enheten er strømforsynt.
    • Under oppstart vil en grønn lampe blinke ved siden av den røde indikatoren. Denne lampen slukker når oppstarten er fullført.
    • Bak ved nettverkskabelen, ser du oransje og grønt lys som lyser og blinker for å indikere normal drift.
  5. For å få en statusrapport fra DirectPrint, dra ut og inn USB-kabelen til skriveren. Dette vil få DirectPrint til å skrive ut en "Status DirectPrint"-etikett, som indikerer nettverks- og internettstatusen.
  6. Hvis alt er OK, vil dette være det første som vises på etiketten:

 

````

Localnetwork connection: OK

 

Internett connection: OK

 

VPN connection: OK

 

````
Hvis noen av følgende ikke er OK, må du utføre feilsøking lokalt på nettverket eller forsikre deg om at internettforbindelsen er stabil.

Ved eventuelle problemer, sjekk de lokale nettverksinnstillingene eller kontakt nettverksadministrator for assistanse.